Witam w ,,Pałacyku Hrabiego".

Zapraszam do mojego wirtualnego sekretarzyka .Mam nadzieje że będzie Wam się tutaj podobać.

niedziela, 12 września 2010

Ciekawostka - Joueuse de Tympanon

Zakupiony w 1785 roku przez Marie Antoninę, ”Robot-lalka” , elegancko ubrana, która odgrywa bardzo dobrze różne utwory Gluck ,uderzając małymi metalowymi młoteczkami wielką dokładnością i precyzją w mały klawesyn. 

 Ponadto,rusza oczami i głową. 
Podstawowy mechanizm znajdującego się pod siedzeniem, jest wykonane z mosiądzu.



Legenda głosi, że jedwab haftowanej sukni z Lalki, pochodzi z kawałka sukni Marii Antoniny  i także  peruka jest z włosów królowej 

Maszyna została zbudowana w Niemczech specjalnie dla Królowej przez wykwalifikowanych artystów,przez zegarmistrza Pierre Kintzing i stolarza meblowego David Roentgen. 
Nadal można podziwiać w  Musée des Arts et Métiers-
w Paryżu


Sami zobaczcie to cudo :
         Wyłączcie muzykę na blogu ( na dole jest przycisk pauza)  
by  móc posłuchać jak pięknie gra...
 

4 komentarze:

  1. Niesamowite!serdedznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Hrabio.
    Przyszłam skuszona obietnicą odnalezienia tu umiłowania do pięknych przedmiotów. Jeśli Hrabia pozwoli ostanę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nikt od dawna nie poprawił mi tak humoru:) Nie mogłam się oprzeć i przeczytałam wszyściutko i wyoglądałam się, że ło:)
    Bomba:)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny blog, czekam na nowe posty :D

    OdpowiedzUsuń