Witam w ,,Pałacyku Hrabiego".

Zapraszam do mojego wirtualnego sekretarzyka .Mam nadzieje że będzie Wam się tutaj podobać.

niedziela, 17 października 2010

Magiczne miejce ...

Chciałbym wam pokazać  piękne i  bardzo klimatyczne miejsce w mieście Łodzi .


Kaplica Karola Scheiblera – nagrobna kaplica-mauzoleum na Starym Cmentarzu Ewangelicko-Augsburskim przy ul Ogrodowej w Łodzi, zbudowana w 1888 r. wg projektu Edwarda Lilpopa i Józefa Dziekońskiego. Jest to jedno z największych dzieł architektury cmentarnej na świecie oraz świadectwo bezprecedensowego w skali światowej rozwoju Łodzi w XIX wieku.

.Jak poszedłem tam pierwszy raz i trafiłem  na aleje prowadzącą do tej perły   , poczułem się niesamowicie jak bym był w innym świecie....magicznym.
Jest to  naprawdę niesamowicie klimatyczne miejsce ,pełne spokoju. 
Człowiek pogrąża się w melancholii ... myśli się   o przemijaniu ...panuje taki błogi spokój.
Coś niesamowitego jest w tym miejscu , panuje taki niesamowity nastrój i  nie tylko ja  go tam odczuwam.
Miejsce jest mało znane  i chyba mało  odwiedzane przez turystów .Wydaje się takim zapomnianym  przez świat.
Kaplica
w 2006 roku  trafia na listę stu najbardziej zagrożonych zabytków świata , groziło  jej zawalanie 
ale  na szczęście   obiekt  obecnie  jest remontowany .


Link do fundacji, która  ratuje kaplice:
http://www.scheibler.org.pl/ 


 Kilka  fotografii niestety nie moje  gdyż  nie miałem ostatnio  aparatu 


Wieża jak z koronki  z grającymi  dwoma aniołami  reszta niestety  spadła ...
wnętrze kaplicy  z  upadłym  aniołem .
Wnętrze  można podobno   zwiedzić  raz w roku  1 listopada 
Mam nadziej ze po całkowitym remoncie będzie możną  zawsze zwiedzić  wnętrze i wejść na wieże .
Można by zrobić w niej małe  muzeum np sztuki  sakralnej

Ten  widok już  jest nie aktualny .. obecnie  wieża  jest  wyczyszczona i jest  bialutka  mam nadzieje ze wkrótce  cała  ta perła będzie miała kolor  perłowy
    

3 komentarze:

  1. witaj Hrabio,bardzo dziekuje za pamiec! Jak widze moj wpis cos mi ostatnio nie wyszedl.bo sie nie zamiescił:)Miejsce ktore pokazujesz jest cudowne!Jednoczesnie ...prosze o odbior u mnie....WYROZNIENIA dla Ciebie w miejscu na Ziemi.....Twoj blog jest dla mnie uczta dla oczu:)prosze takze o podanie linka pod wyroznieniem na mojej stronie:)seerdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam!:) Pierwszy raz jestem na Twoim blogu, bardzo ciekawym- przyznam:)
    Dziękuję za przybliżenie tego niesamowitego miejsca, nie znam niestety zbyt dobrze Łodzi, nie miałam pojęcia, że są tam takie ciekawe zakątki, gdzie czuje się prawdziwie dotyk historii.
    Zwykle przejazdem tylko tam jestem i to niestety przez te szare bure, zaniedbane dzielnice-chyba to Bałuty. Stara ulica, brudna, niezbyt piękna, nie pamiętam jej nazwy,ale nie zachwyca mnie niestety...
    Ale już jakiś czas temu mnie zainteresowało to miasto ze względu na niesamowite pomniki,mam ochotę zobaczyć je z bliska, a nie tylko na zdjęciach.
    Pozdrawiam ciepło!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe miejsce, i ja uwielbiam tą cmentarną melancholię.
    Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń