Witam w ,,Pałacyku Hrabiego".

Zapraszam do mojego wirtualnego sekretarzyka .Mam nadzieje że będzie Wam się tutaj podobać.

sobota, 2 października 2010

Smutny Pierrot

Mój jedyny pajacyk  w domu .Uważam  go za magicznego . Znalazłem  go w dużym  kuferku na starociach  w śród zniszczonych  bibelotów i starych   czarno białych zdjęć Nigdy za takim  pajacykami  nie przepadałem ale  jak go ujrzałem    to mnie   odrazy  urzekł tak jak by mnie zaczarował ,sprzedawca  powiedział  ze pochodzi z  niemieckiego , starego, drewnianego domu gdzie mieszkała stara cyganka ,Tym bardziej  wydał mi się   magiczny ....od razu go zakupiłem  i teraz  siedzi sobie na kredensie  lub na kanapie,  gdzie moj Pierr  mnie dyskretnie obserwuje

Pierrot – postać smutna , romantyczna,nieszczęśliwie zakochana, 



Był raz Pierrot, taki smutny pajacyk, aż żal.
Żal bo Pierrot mieszkał sam w wielkim sklepie wśród lal.
Sam, ciągle sam, choć gitarę miał i na niej grał.
Och, ten Pierrot, lalce Fleure swoje serce dał.
Tak, prawda to. Prawda to ? Prawda lecz...
Ktoś Fleure z półki zdjął.
Sam jak palec był pajac Pierrot.
Fleure, moja Fleure. Powiedz gdzie się podziałaś, ach gdzie ?
Fleure, droga Fleure, ja o tobie wciąż marzę i śnię.
Fleure, miła Fleure, zły czarownik cię porwał czy smok ?
Fleure, moja Fleure, dzień bez ciebie to cały rok.
Tak, prawda to. Prawda to ? Prawda lecz...
Choć zabawek sto sam jak palec jest pajac Pierrot.
Nie płacz Pierrot. Ja ukoję twój smutek i żal.
Choć mój Pierrot. Pojedziemy na bal moich lal.
Ciesz się Pierrot. Tam wśród nich spotkasz Fleure, lalkę swą.
Śmiej się Pierrot. Będziesz tańczył z nią tylko z nią.
  Sł.: S. Karaszewsk

                                                                                                                




2 komentarze:

  1. pare lat temu kupilam podobnego mojej corce:)serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest na prawdę śliczny ten pajacyk. Ja mam podobnego, z tym,że głowa mojego Pierrot była znaleziona w podłodze w starym nienieckim domu, resztę ciała wzięłam od współczesnego pajacyka, wygląda łudząco podobnie do Twojego :)
    Zastanawia mnie wiek Twojego Pierrot ;)
    PS: Tak mało jest napisane o nich w internecie :(
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń