Witam w ,,Pałacyku Hrabiego".

Zapraszam do mojego wirtualnego sekretarzyka .Mam nadzieje że będzie Wam się tutaj podobać.

niedziela, 16 października 2011

218 rocznica

Dziś  16  października  mija   218  rocznica śmierci królowej Marii Antoniny 
W 1793 r została ścięta w Paryżu .
Jest  dla mnie symbolem i ikoną  Rokoko  wraz z jej śmiercią  odeszło piękno XVIII wieku 

Pokój Jej duszy... 

Przyznam że  zapomniałem  o  tej rocznicy ,przypominał mi kolega który również  uwielbią tą historyczna  postać.Najdziwniejsze jest  to że dziś  miałem sen  a raczej koszmar  w którym ścinano mi głowę 
przy ścięciu  obudziłem   się rano ..
Jak kolega  uświadomił  mi później   o  rocznicy ...był    to dla mnie wielki  szok.
Czy  to nie dziwne ?
Może to porostu  zbieg okoliczności  albo jakiś znak ...
Dlatego postanowiłem   złożyć   Jej  hołd na tym blogu . 


wzruszający filmik





1 komentarz:

  1. Czytałam biografię Marii Antoniny gdy musiała walczyć o rodzinę niczym nie przypominała już rozpieszczonej i niezorientowanej w sprawach politycznych trzpiotki. Jej życie było zjawiskowe i mimo tego, że przyczyniła się do powstania rewolucji francuskiej nie oceniam jej źle, można było przewidzieć, że małżeństwo polityczne nie jest dobrym pomysłem patrząc na ich tych młodych i charakterologicznie nie dojrzałych małżonków. Filmik istotnie bardzo przejmujący.

    OdpowiedzUsuń