Witam w ,,Pałacyku Hrabiego".

Zapraszam do mojego wirtualnego sekretarzyka .Mam nadzieje że będzie Wam się tutaj podobać.

piątek, 6 stycznia 2012

Mój ogród z moją duszą

Podsumowując poprzedni rok..
Został zrealizowany  mój   projekt ogrodu  który już   planowałem od dłuższego okresu
.Ogród  romantyczny - melancholijny
(alejka z figurami  prowadząca do  świątyni z Madonną)
Ta cześć  ogrodu wzbudza u niektórych osób a dokładnie  na forum ogrodniczym,
kontrowersje
(oczywiście chodzi o towarzystwo 
Madonny    wśród  figur bóstw antycznych ).
Nie-przejmuje się tym... 
No cóż  , ogród wzbudza emocje ... 
to   chyba jednak  jakiś   plus 
To taka  moja  wariacja  artystyczna.  
Ale napisze jak ja to widzę :

Moja interpretacja :
figury to alegorię piękna.
Panna z winogronem to złota jesień ,
kobieta z kwiatem- symbol kwitnącej wiosny i kwiatów
Apollo - symbol sztuki i muzyki ,
Diana -symbolizuję zwierzęta
czyli figury symbolizują wszytko to co kocham .
ale najważniejsza jest dla mnie wiara ,dlatego w centrum tego wszystkiego jest kaplica z Madonną i Jezusem




 Spatynowałem figury  po  pomalowaniu na biało.
Teraz   bardziej  pasują  to  melancholijnego klimatu .
Na wiosnę   spryskam jogurtem by był  zielony nalot 

Dzięki   takiemu zabiegowi nie muszę  czekać kilkunastu lat.


 Madonnę   i kaplice  pozostawiłem  naturze




Na  wiosnę myślę  o zasadzeniu bluszczu   który  by  sprawił  optyczna obwódkę   ścieżki .
Jednak   nadal  myślę nad innym  rozwiązaniami  albo   zostawi tak jak jest .
Zasadzie   równie  drzewa  : Klon ,lipa,dąb


Fota jesienna przy zachodzie  ,(na polu widać   snopki )

3 komentarze:

  1. This is a Secret Garden.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Hrabiego.
    Szukając altan ogrodowych wpadłam na ten śliczny blog.
    Przyznaje że myślałem ze to ogród poza naszymi granicami ale jednak czytam i wielka niespodzianka(szok) Hrabio.
    Piękny stary ogród .
    SERDECZNE POZDROWIENIA !
    Magda z Warszawy

    OdpowiedzUsuń
  3. Thanking you

    Dziękuje za miłe słowa ,ogród ma pół roku dopiero :) wcześniej rósł tam tylko chwast.
    Ciesze się ze wygląda na stary.

    OdpowiedzUsuń