Witam w ,,Pałacyku Hrabiego".

Zapraszam do mojego wirtualnego sekretarzyka .Mam nadzieje że będzie Wam się tutaj podobać.

środa, 15 lutego 2012

Paradisi Dei

Wiersz  o moim ogrodzie .Napisał  go  mój przyjaciel .
Jego interpretacja ogrodu




 Hortis dei na Paradisi Dei

Światem władali bogowie, co bogami nie byli,
lecz tylko tchnieniem, tego co najwyższym.
Ocierali się o ideały, z ludzkich wad kpili,
być chcieli nad światem, być co najmilszym. 
Kiedy nowe, nadeszły czasy,
w wojnie świat, pogrążyli.
Największy z nich, na władze łasy,
meduzy głową, w kamienie się zmienili.
I on sam, po władzę sięgał szalony,
nie znał boskości, nie znał człowieka.
Zginął od meduzy, w kamień zamieniony,
sprawiedliwość, cierpliwa, zawsze poczeka. 
Do piekieł, zesłane stare demony,
w alei, ich poddańcze stoją pomniki.
Rotunda boska, w oparach kardamony
i dwa na kolanach, poddane stoją łuczniki.
Pod kopułą niegdyś, bogi fałszywe,
dzisiaj najczystsza Madonna stoi.
Stopą, przeszłe czasy, zgniotła robaczywe,
 i serce, serce człowieka na nowo koi. 
Paradisi Dei, boskie ogrody,
symbol upadku, starego świata.
Kroplą na serca, kroplą osłody,
symbolem upadku, dobra fasada.

                                                                                        Ludwik August 



                                         
   
 Oraz   filmik z utworem który śpiewa mój znajomy 






6 komentarzy:

  1. it's absolutely gorgeous! Took my breath away...and your friends poem was beautiful too. Vanna

    OdpowiedzUsuń
  2. Do tej pory uwielbiałam "gotyckie piękno" ale Twój ogród poszerzył moje horyzonty - co za klimat! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trafiłam tu do ciebie dopiero dzisiaj przez stronę Polskie Wnętrza i jestem oczarowana.
      Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga a teraz lecę przeglądać dalej twoje wpisy

      Usuń
  3. Brak słów , przepiękny tajemniczy ogród .

    Blood Angels

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko co oglądam na twoim blogu zdumiewa, naprawdę czuć klimat poprzednich wieków.
    Wiele inspiracji można znaleźć pomimo że interesują mnie późniejsze czasy

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuje za miłe słowa.
    Bardzo mi miło ze Wam się podoba .

    OdpowiedzUsuń