Witam w ,,Pałacyku Hrabiego".

Zapraszam do mojego wirtualnego sekretarzyka .Mam nadzieje że będzie Wam się tutaj podobać.

czwartek, 17 października 2013

Mglisto, książkowo i porcelanowo

Witam 

Dziś trochę mglistych  fotek z alejki.
Jest to mój ulubiony  okres   jesienny, czyli spadające liście , ciężkie mgły i całodniowa  rosa.

Na   fotkach widać jak  poszerzyłem rabatki z różami, dzięki temu zabiegowi   teraz   alejka  wygląda   jak  rozłożony zielony   dywan. Zasadziłem tez  130  sztuk malutkich sadzonek  bukszpanu  które  z czasem stworzą   niski  żywopłot.
Płotek   oddzielający  alejkę   od   świątyni    zakupiony został  na   giełdzie staroci, pochodzi z XIX wieku   i   najprawdopodobniej pochodzi z cmentarza. Jest cały   w rdzy   ale jeszcze fragmentarycznie   widać   kilka  rożnych  warstw  farby  którymi był odświeżany.
Wyliczyłem tez  dokładne  szerokość i długość  alejki.
Alejka ma  długości  25m ( do  płotka)
placyk  przed  kaplica  jest długi na  11m.
Szerokość alejki  wynosi  305cm,  a   szerokość rabatki 123cm .
 

 

Ilustracje: 
Zrobiłem   też     kilka   fotek  wybranych ilustracji  ze  starych książek  których niedawno  zakupiłem.  
Miałem   trochę czasu  i   przejrzałem   co kryją ich wnętrza.
 Każde  ich  użycie pozostawia  kilka kruszyn z  starej   już  oprawy. 
    
 
Czcionka jest  gotycka co dodaje   jej   uroku choć  trudniej    się czyta.



 Fontanna  - czyli jak to działa
  XIX wieczny Malbork






 ilustracje chorób

 chłopczyk jak  amorek

technika
 Pierwsze  ciągniki czyli pierwsza mechanizacja   rolnictwa.

 opis laboratorium
  1883r
 plan dawnej Warszawy


 A w rokokowym saloniku   przybyła
nowa figurka

 porcelanowy panicz


 Pozdrawiam 




5 komentarzy:

  1. Alejka jest niesamowita! Aż czuję to wilgotne, mgliste powietrze...
    Książki również interesujące - opisy chorób i laboratorium najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki :) Jesienne dni alejka staje się bardziej tajemnicza. Ostano porankiem zawitały tam 4 młode sarny, gdyż alejka nie jest ogrodzona. MI też ilustracje te się podobają z maszynami też trochę taki klimaty steampunk

    OdpowiedzUsuń
  3. Okropnie! Jak z horroru jakiegoś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak z horroru to dla mnie komplement gdyż lubi mroczne i ciężkie klimaty ;) często się nimi inspiruje

      Usuń
  4. wonderful, i dont know your language but i really love those statues, books (what an illustrations) and older posts: your bookshelf is amazing!
    have a happy new year! :)

    OdpowiedzUsuń